Body & Mind
Kategorie:

Body & Mind, czyli sportowe wyzwanie dla każdego

    Body & Mind są to zajęcia fitness, które pozwalają na regenerację oraz zwiększenie zakresu ruchu całego ciała. Przeznaczone są dla osób w różnych kategoriach wiekowych. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pozwalają na zachowanie prawidłowego oddechu oraz właściwej równowagi, co redukuje stres związany z problemami życia codziennego. Możliwość zrelaksowania się oraz zadbanie o sprawność fizyczną to niewątpliwie duże zalety tego typu zajęć. Różne formy tej aktywności fizycznej wpływają korzystnie na zdrowie.

Stretching

    Body & Mind w formie stretchingu umożliwia pracę nad gibkością oraz zachowaniu elastyczności mięśni. Prawidłowo dobrane ćwiczenia zapobiegają bólom oraz zwiększają ruchomość w stawach. Rozciąganie można podzielić na dwie charakterystyczne formy:

a) Rozciąganie statyczne – Polega na rozciągnięciu i właściwym utrzymaniu mięśnia w dobranej pozycji w schematycznych, powtarzanych cyklach. Cechą wyróżniającą ten typ rozciągania są powolne i skoordynowane ruchy.

b) Rozciąganie dynamiczne – Polega na dynamicznym powtarzaniu określonych ruchów. Celem takiego ćwiczenia jest zwiększenie ruchomości stawów oraz zapobiegnięcie powstawania kontuzji. Najczęstszymi ćwiczeniami są wymachy, krążenia nóg i rąk, przysiady oraz skręty ciała.

Pilates

    Pilates jest formą ćwiczeń, która umożliwia łączenie pracy ciała i umysłu. Pozwala na utrzymanie prawidłowej postawy oraz wzmacnia kręgosłup. Główną cechą aktywności fizycznej w tej postaci jest nacisk na pracę z ciężarem własnego ciała. Połączenie oddechu z ruchem pozwala na zmniejszenie napięcia występującego w mięśniach. W zajęciach tego typu mogą uczestniczyć zarówno osoby starsze, jak i te które nie mają styczności z aktywnością fizyczną, chcące poprawić swoją sylwetkę.

Joga

    Body & Mind w formie Jogi pozwala na polepszenie kondycji i korzystnie wpływa na zdrowie. Odpowiednio dopasowane pozycje oraz dostosowana muzyka, umożliwiają zachowanie harmonii całego ciała. Relaksacyjne techniki w połączeniu z odpowiednim oddechem zapewniają odprężenie. Joga pozwala na wzmocnienie mięśni oraz redukuje wszelkie bóle. Ćwiczenia tego typu dotleniają organizm, pobudzają krążenie oraz zwiększają odporność na stres.

Deep Work

    Deep Work jest funkcjonalną i intensywną formą treningu. Przeznaczona jest dla osób, które lubią wyzwania i chcą pokonywać granice własnych możliwości. Dynamiczne ćwiczenia interwałowe kładą nacisk na wytrzymałość całego ciała. Forma tej aktywności fizycznej pozwala na osiągnięcie szybkich efektów, gdyż mocno angażuje mięśnie. Ćwiczenie koordynacyjne oraz praca nad prawidłowym oddechem stanowią główne elementy zajęć.

    Podsumowując Body & Mind stanowi idealną formę aktywności fizycznej zarówno dla młodszych, jak starszych osób. Odpowiednia forma i możliwość dopasowania zajęć do własnych indywidualnych potrzeb sprawiają, że sport w tej postaci korzystnie wpływa na zdrowie. Nowoczesne formy takich zajęć pozwalają na rozładowanie napięcia i zadbanie o równowagę zarówno fizyczną, jak i psychiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.