Kategorie:

Wedding planner, cz. 1 – Czym on właściwie się zajmuje?

Wśród weselnego szaleństwa, osobą, na której para biorąca ślub powinna całkowicie polegać jest osoba zawodowo zajmująca się planowaniem ślubów, czyli tzw. wedding planner. Ale kim on właściwie jest i czym się zajmuje? Już wyjaśniamy.

Każdy taki specjalista (najczęściej specjalistka) jest inny i oferuje różne usługi planowania. Ale za to wszyscy oni powinni szanować czas swoich klientów (i miejmy nadzieję pieniądze też), przejmując kontrolę nad wydarzeniami w tym szczególnie stresującym dla pary i jej bliskich okresie.

Większość wedding plannerów pomoże zaoszczędzić pieniądze swoich klientów, pomagając im w stworzeniu i trzymaniu się określonego budżetu.

Zwykle mają oni gotowe strategie oszczędzania pieniędzy, m.in. dzięki stworzonej przez siebie sieci zaufanych dostawców, a także umiejętności negocjowania stawek tak, aby uzyskać dla swoich klientów jak najlepsze oferty.

Ponieważ zatrudnienie świetnej konsultantki ślubnej jest jak kupowanie spokoju na jeden z najważniejszych dni w życiu pary – ich wymarzony ślub – koszt z tym związany jest znaczącą inwestycją, zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. A to dlatego, że jakiekolwiek błędy podczas ważnej dla nich ceremonii ślubnej i weselu mogą nie tylko zrujnować ich budżet, ale i kosztować ich o wiele więcej niż tylko pieniądze…

Dlatego na podstawie szczegółowej osi czasu planner zazwyczaj zarządza harmonogramem dotyczącym miejsc, sprzedawców, zaproszeń gości, ceremonii, kwiatów, jedzenia oraz oczywiście samego przyjęcia.

Powody, dla których warto zatrudnić profesjonalnego konsultanta ślubnego mogą wydawać się oczywiste, ale już jego rzeczywista rola niezupełnie. Ta może się różnić w zależności od wielu kwestii dotyczących ślubu.

Krótko mówiąc, konsultantki ślubów świadczące pełną obsługę są zaangażowane w cały proces ślubu, od koncepcji przez planowanie, zarządzanie, koordynację oraz niezliczone inne szczegóły. Ich obowiązki są bardzo rozległe, od logistyki wydarzeń, rekomendowania dostawców, negocjowania umów, aż po zadania dotyczące już samego dnia ślubu.

Eliminują rzeczy, które klienci byliby skłonni pozostawić dziełowi przypadku, zgadując lub trzymając za nie jedynie kciuki, aby się powiodły. Dzięki temu organizacja ślubu staje się o wiele prostsza, płynniejsza i pewniejsza.

Dobry wedding planner będzie śledził budżet weselny i zajmie się całą logistyką, zapewniając, że wszyscy dotrzymają wyznaczonego harmonogramu.

Ślub to najważniejszy dzień w życiu.

Niektóre konsultantki oferują również usługi projektowe lub stylizacyjne, co oznacza pomoc w tworzeniu wizualnego oblicza ślubu.

Załóżmy więc, że chcesz zostać konsultantką ślubów, która oferuje usługi projektowania i stylizacji. W takim przypadku będziesz odpowiedzialna za wszystkie elementy kreatywne, od zaleceń dotyczących kolorów i motywów po wybór dekoracji.

Niezależnie od tego, jakim typem wedding plannera zdecydujesz się zostać, musisz upewnić się, że możesz skoordynować cały proces planowania wokół indywidualnych potrzeb Twoich klientów, aby dzień ślubu był dla nich dniem idealnym.

Na koniec przedstawiamy jeszcze listę najważniejszych zadań, jakim muszą sprostać wedding plannerzy:

1. Udzielanie rekomendacji dostawców oraz negocjowanie wszelkich umów.
2. Planowanie i obecność na wszystkich spotkaniach z dostawcami.
3. Tworzenie szczegółowych harmonogramów i planów.
4. Pomoc w ustalaniu i zarządzaniu budżetem.
5. Uczestnictwo w zwiedzaniu miejsc oraz degustacjach menu.
6. Dyskusje na temat pomysłów stylistycznych i koordynacja wszystkich szczegółów projektowych.
7. Projekty kwiatowe i recenzowanie ich propozycji.
8. Koordynacja rezerwacji hotelowych i transportu.
9. W razie potrzeby zorganizowanie też miesiąca miodowego.
10. Zarządzanie próbą ślubną.
11. Planowanie na wypadek sytuacji pogodowych.
12. Nadzorowanie wszystkiego w dniu ślubu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *