Ponieważ pary muszą czuć się swobodnie, otwierając się na to, czego chcą i potrzebują w dniu ślubu, ważne jest, aby zrozumieć swój własny etos ślubny, zanim zaczniesz świadczyć swoje usługi jako wedding planner.
Istotnym aspektem jest Twoja osobowość i przysposobienie. Oczywiście, nie musisz być najlepszą przyjaciółką swoich klientów, ale musisz upewnić się, że nadajesz na tych samych falach, co para, dla której planujesz ślub.
Jeśli będą potrzebować trzymania się za rękę, czy to zrobisz? A jeśli będą potrzebować Twoje brutalnej szczerości, czy będziesz w stanie im ją zapewnić? Musisz udzielić sobie odpowiedzi na te bardzo ważne pytania.
Twoja strategia oraz pomysły muszą być też całkowicie spersonalizowana dla każdej pary. Oczywiście, niektóre z nich chcą, aby plannerzy byli bardzo zaangażowani w ich ślub serwując im co raz to nowsze własne pomysły. Podczas gdy inni chcą, aby wszystko zostało wykonanie według ich samodzielnej wizji.
Dlatego, powinnaś być w stanie ściśle współpracować ze swoimi klientami, dobrze ich poznać i wykorzystać to jako podstawę do stworzenia naprawdę niezapomnianego dnia ślubu. Twój klient może być najmniej kreatywną osobą na świecie, ale i tak musisz coś od niego wydobyć, bo to w końcu wasz WSPÓLNY wysiłek i w końcu ICH ślub.
Na początku, dobrze byłoby, żebyś zapewniła sobie wsparcie jakiejś doświadczonej osoby – kogoś, kto będzie z Tobą na każdym kroku, kto pomoże Ci sprawdzić każdy aspekt procesu planowania ślubu i oczywiście, kto nigdy nie męczy się rozmową o ślubach.

Jako osoba zajmująca się planowaniem ślubów, jedną z kluczowych rzeczy, których oczekują Twoi klienci, są wysokiej jakości rekomendacje dostawców. Nie chodzi tylko o zarządzanie logistyką. Chodzi też o łączenie par z odpowiednimi dostawcami, którzy urzeczywistnią ich ślubną wizję. Posiadanie listy ważnych kontaktów z dostawcami czy właścicielami obiektów, to dopiero początek!
Wedding planner zazwyczaj zaczyna od spotkania z parą w celu wstępnej konsultacji – w celu zrozumienia ich konkretnych potrzeb i pragnień związanych z ich ślubem. Spotkanie to obejmuje nie tylko szczegóły samego dnia ślubu, ale również wszelkie inne związane z nim wydarzenia – takie jak kolacja czy brunch następnego dnia.
Jako konsultantka ślubów zostaniesz również poinformowana o tym, czym zajmują się Twoi klienci i jakim dysponują budżetem. W zależności od tego powinni dowiedzieć się od Ciebie, jakich usług mogą oczekiwać za swoje pieniądze. Doskonałe umiejętności słuchania są tutaj niezbędne do precyzyjnego wyczucia i zrozumienia gustu pary oraz jej ogólnej wizji.
Co bardzo ważne, wedding planner zapewnia również profesjonalną umowę na swoje usługi, która szczegółowo określa, czego klienci mogą od niego oczekiwać.
Najważniejsze – budżet!
Dobry wedding planner potrafi też pomóc swoim klientom maksymalnie wykorzystać budżet weselny – mogą go rozciągnąć, ponieważ wiedzą, co jest ważniejsze; wiedzą, co będzie miało większy wpływ na powodzenie. Doskonale wie, co może osiągnąć z przyznanym budżetem i przedstawić parze dostawców i usługi, które mogą zmieścić się w ich budżecie – dość często dzięki umiejętnie wynegocjowanym zniżkom.
W rzeczywistości zarządzanie ludźmi jest ogromną częścią pracy wedding plannera i rozciąga się od dostawców i personelu obiektu po osoby obsługujące samo przyjęcie weselne. Co trzeba też podkreślić, możesz też zostać zobowiązana przez swoich klientów do uczestniczenia w spotkaniach oraz podejmowania decyzji w ich imieniu.
Na koniec, warto jeszcze dodać, że nie ma żadnej obowiązkowej licencji ani certyfikatu wymaganego do tego, aby móc zawodowo praktykować planowanie ślubów – i chociaż możesz należeć do różnych organizacji, które mają być świadectwem Twoich umiejętności i doświadczenia, to jednak nie są to jedyne czynniki, które mogą wpływać na Twoich potencjalnych klientów.
Wspaniałe zdjęcia na własnej stronie internetowej lub blogu, w tym recenzje zadowolonych klientów oczywiście też są dużym atutem.
Niemniej, pamiętaj, że jedną z największych Twoich przewag w tej branży będzie posiadanie wspomnianej już bogatej i sprawdzonej sieci przeróżnych kontaktów – z dostawcami, właścicielami obiektów, właściwie z każdym, kto byłby zdolny przyczynić się do zaplanowania, zorganizowania i przeprowadzenia przez Ciebie idealnego dnia ślubu.